El diumenge 24 va quedar constituïda l’assemblea local de Compromís Bocairent. A l’assemblea constituent, convocada a la Sala Joan de Joanes, van assistir al voltant d’unes trenta persones entre militants del BLOC, adherits a la Coalició Compromís així com simpatitzants i el veïnat de Bocairent que va acudir a la convocatòria oberta.

L’assemblea es va iniciar amb el parlament del portaveu de la Coalició Compromís a la Vall d’Albaida, Joan Gilabert. La seua intervenció es centrà en exposar la necessitat i els beneficis que comporta treballar tots plegats per tornar la dignitat al nostre país. Joan assenyalava que l’objectiu bàsic de Compromís no és altre que liderar l’espai crític a l’actual situació. Va aprofundir en les línies estratègiques com estar al costat dels ciutadans, salvar a les persones i no els bancs i trencar el sistema bipartidista  —que ens ha dut a la situació actual i que no fa més que afavorir els poderosos. A continuació, va parlar Lluís M. Segrelles, membre de l’executiva comarcal com adherit a la Compromís. Justificava el seu pas a Compromís perquè creia la necessitat d’assumir el paper d’actor en una realitat que ens estaven canviant i manipulant als gustos dels més poderosos. Una coalició, segons Lluís Miquel, que aglutinava el millor de tots per crear un projecte basat amb l’espai, la persona i la societat, guiats sempre pels principis de solidaritat, igualtat en la pluralitat, sostenibilitat i foment de la participació democràtica.

Manel Delgado, regidor de Compromís a l’Ajuntament de Bocairent, va centrar la seua actuació en dos aspectes. D’una banda, va presentar la nova executiva constituent de l’Assemblea local de Compromís. La qual estarà formada per Manel Delgado ( Regidor a l’Ajuntament), així com per Antoni Francès ( BLOC) i Víctor Vanyó ( adherit). Una executiva doncs, formada i depenent de l’assemblea local. D’altra banda, va repassar l’actualitat local així com explicar la necessitat del projecte Compromís a Bocairent i, en definitiva, al país. Un projecte novedós que té l’objectiu de recuperar i sumar per fer un front comú a la situació actual així com a la política tradicional. Un projecte que des del primer dia, comentà Manel, és obert i va incidir en la participació ciutadana ja que tot allò que no fem nosaltres ( els veïns i veïnes de Bocairent) anirà en contra nostra.

A continuació vos deixem un repàs d’imatges del desenvolupament de l’assemblea.