“Vindicarem la nit
Llavors creixerà l’arbre
de l’alliberament”

Maria Mercè Marçal

Arriba el mes de Març, on les primeres setmanes solen estar emmarcades per jornades que commemoren el dia 8 de març. Actes per homenatjar a totes aquelles dones que al llarg de la història han lluitat per l’equitat de gènere i per recordar-nos, que és un camí, encara obert, que cal recórrer cada dia.

No podem oblidar que la crisi afecta tots els estaments, sobretot als més febles. Som les dones, perseguides per aquest sistema, caduc, desigual, repressor i patriarcal, qui rebem els efectes de la crisi. Les dones cobrem menys per fer la mateixa feina, treballem gratis per a la societat tenint cura de majors i menors. La societat del benestar recau sobre les nostres esquenes. Tot això passa en ple segle XXI, quan encara la premsa escrita mostra a les dones com a objectes, omplint les seves pàgines d’anuncis de prostitució i on el ministre de justícia té una obsessió “malaltissa” per retallar el nostres drets civils reformant la llei de l’avortament. A Compromís tenim clar les polítiques que han de fer-se per a canviar i millorar les nostres vides. La crisi econòmica actual ha de ser resolta amb un canvi i, en eixe canvi, són prioritàries la cohesió social, el desenvolupament sostenible, la innovació i, com a condició prèvia i indispensable, la EQUITAT entre homes i dones.

Com dèiem, la setmana inicial de Març és plena d’actes i xerrades que recorden una cosa tant justa com necessària: la Igualtat. A Bocairent s’organitzen diversos actes des del Pla d’Igualtat de Bocairent, així com d’associacions locals com Més que Dones o l’associació d’Ames de Casa Tyrius. Des de COMPROMÍS BOCAIRENT vos animem a la participació de tots els actes així com de seguir cada dia de l’any treballant per la igualtat. A continuació vos deixem els cartells, així com enllaços on tenir més informació

549200_483535171709778_659439545_n          Organitzat per Més que Dones  ( + més informació )

11274_544635408903209_934776673_n 19813_544635402236543_2104483378_nOrganitza Ajuntament Bocairent ( Regidories de Serveis Socials, d’Igualtat i Joventut) Col·laboren Associació Més que Dones, Fons Valencià per la Solidaritat i Associació Tyrius Bocairent ( + més informació  / web Ajuntament )