La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport ha presentat hui les activitats de la Primavera Educativa, que tindrà lloc entre el 13 i el 15 de maig a l’antic llit del riu Túria de València amb el lema ‘Un riu d’educació valenciana’.

El President de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que “l’educació és, per al Govern valencià, la clau que obri tots els panys”, per això ha afirmat que volia estar present en l’acte de presentació de la Primavera Educativa i ha afegit: “Aquesta primavera de la nostra comunitat, que educa en valors, que innova, que capacita, té una nova oportunitat, una nova ambició en aquesta primavera educativa”. En aquest sentit, ha comentat que “gràcies a iniciatives com les que presentem hui farem possible el renaixement del nostre país, un renaixement d’una societat decent, honrada, amb més possibilitats que mai des de la igualtat i oberta”.

Segons la vicepresidenta de la Generalitat Valenciana, Mònica Oltra, “el sistema educatiu ha de ser la garantia de la inclusió, que integre la gent sense tenir en compte les desigualtats d’origen. És important que omplim de rialles el riu perquè tots puguem ser xiquets i xiquetes”

El conseller Vicent Marzà ha volgut destacar els tres pilars sobre els quals se sustenta l’esdeveniment per a dignificar i projectar l’educació valenciana: “Durant el segon cap de setmana de maig, convertirem València en un referent educatiu per a mostrar les bones pràctiques de les nostres escoles i instituts i per a reflexionar sobre com ensenyar, perquè la millor forma d’aprendre és aquella que s’aconsegueix amb la cooperació i amb un bon somriure als llavis dels qui s’hi dediquen”.

Per la seua banda, l’alcalde de València, Joan Ribó, ha explicat que “estem orgullosos que València siga la seu de la Primavera Educativa, per això hem col·laborat i ho seguirem fent amb la cessió d’instal·lacions municipals. Hem d’educar en la innovació no només a aquells que estan en l’ensenyament reglat, sinó totes les persones i tots aquells que volem aportar alguna cosa a aquesta societat, perquè l’educació és un fet transversal”.

El president de la Diputació de València, Jorge Rodríguez, ha comentat que “per a nosaltres és important participar en aquest projecte amb l’objectiu que cap municipi, poble o ciutat de la província de València quede fora de participar activament en aquesta gran festa per un motiu econòmic i, per tant, des de la Diputació, amb la nostra visió municipalista, el que volem és facilitar que tots aquells que vulguen participar puguen fer-ho”.

Les localitzacions de la #PrimaveraEducativa

L’antic llit del riu Túria serà l’emplaçament de la Primavera Educativa. Huit quilòmetres des del Complex de la Petxina fins a la Ciutat de les Arts i les Ciències. L’objectiu és fer un recorregut pels diferents nivells educatius amb l’exposició de diferents activitats que s’estan fent des d’Infantil fins a la Formació Professional, passant per Primària, Secundària, Batxillerat, la Universitat i les Escoles d’Adults. En aquest espai se situaran més de 200 carpes que acolliran tallers, estands, paradetes informatives, exhibicions culturals i esportives i dos grans escenaris.

Es podran visitar exposicions i realitzar tot tipus d’activitats culturals relacionades amb l’educació en quinze espais ubicats a la vora del riu, on se celebraran, també, congressos.

Els congressos

En la Primavera Educativa hi ha encabits cinc congressos simultanis que es desenvoluparan durant el cap de setmana en diferents espais al voltant del riu: el Congrés d’Educació Inclusiva, el Congrés l’Aposta pel Multilingüisme, el Congrés de Formació Professional, el Congrés de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques, i el Congrés de la Federació d’Associacions de Directius Escolars.

La #PrimaveraEducativa en xifres

Hi ha dissenyades al voltant de 1.500 activitats i hi participen en l’organització entitats no només del món educatiu.

Les confirmacions de la participació de centres és un continu degoteig i en aquest moment ja està confirmada l’assistència de més de 500 centres educatius de les nostres comarques.

Avanç de programació

La programació serà molt diversa. Al llit del riu hi haurà espai per a la música, dansa, teatre, cinema, l’educació participativa, els idiomes, les professions, la universitat, investigació i ciència, la cultura i el patrimoni i l’esport. El gran esdeveniment de benvinguda serà un concert de ‘Com sona l’ESO’ amb la participació de 1.500 alumnes que tindrà lloc el divendres 13 de maig a la Ciutat de les Arts i les Ciències. Cal destacar també l’Arbre de les Llengües, que serà una escultura viva i col·laborativa que anirà prenent vida des de finals de març fins a la Primavera Educativa amb veus de les 7.000 llengües del món.

Aquesta iniciativa té el suport de les ciutats educadores valencianes, de diferents consistoris,  de voluntàries i voluntaris, d’empreses patrocinadores privades, així com empreses públiques i institucions valencianes.